STEELWORK: Et kommunikasjonskonsept som dyrker de ansatte.
Når Maskinering og Sveiseservice skiftet navn for å bli mer moderne og markedsorienterte, fikk Glødefisk oppgaven med å skape en tydelig identitet og posisjon.
Presentasjonsfilm.
Steelwork hadde behov for å gi bedriften et løft og samtidig øke omsetningen. Glødefisk utviklet både merkevareplattform, ny logo, visuell identitet og kommunikasjonskonsept.
Alt Steelwork produserer er i stål og de har tre forretningsområder, prefab, sveising og maskinering. Det nye logosymbolet, en S, består derfor av tre elementer og disse forestiller stålplater under bearbeiding. Fargene er valgt med utgangspunktet i fargespillet i stål. Barsk typografi, sterke kontraster og mye svart bidrar til et moderne, maskulint og profesjonelt uttrykk med særpreg som viser igjen.
Identiteten er dokumentert i Brandguiden som ligger lett tilgjengelig på web.
Steelworks viktigste ressurs og differensiator er de ansatte. Dyktige, bunnsolide og effektive folk er beviset på at de kan levere det de lover. Når Steelwork hadde valgt å posisjonere seg som «spesialist på komplekse mekaniske produkter», var det naturlig å spille på og løfte fram nettopp spesialistene. Gode og stolte portretter av medarbeiderne er ryggraden i kommunikasjonen. De ser deg rett i øynene og utstråler både holdning, selvtillit og trygghet. Tekstene er direkte i språket og bygger opp om både posisjonen og kundeløftene.
Kommunikasjonstiltakene omfatter alt fra presentasjonsfilm, rekrutteringsfilmer, presentasjoner, brosjyrer og annonser til bildekor, messemateriell og store bannere i verkstedshallen. Alt uniformert med samme tydelig og gjenkjennelig uttrykk. Og alt er dokumentert i en nettbasert brandguide slik at det er lett tilgjengelig for Steelwork når de trenger det.
Så langt har Steelwork opplevd suksess, både på hjemmebane med økt intern stolthet, og eksternt med økt oppmerksomhet. I 2023 har de hatt en solid omsetningsøkning.
Kontakt oss