AQUA ROBOTICS: Identitets-utvikling drevet av omstilling.

Siden oppstarten i 2017 har Aqua Robotics drevet produktutvikling og testing av det robotbaserte notrengjøringssystemet HALO. Nå er fokuset kommersialisering av produktet og vekst.

Den delen av HALO roboten som synes over vann, i nytt design.

Utfordringen til Glødefisk var å skape en ny identitet og kommunikasjonskonsept med fokus på produktet istedenfor bedriften bak. En identitet som spiller tydelig på lag med den innovative teknologien og underbygger fordelsargumentasjonen til produktet.

Aqua Nor stand.

HALO, som er både teknologi og tjeneste, er den eneste fungerende løsningen og teknologien som gjør det mulig å holde nota i oppdrettsmerder kontinuerlig ren. Roboten henges på en kjørebane festet til ringen øverst på merden, og beveger seg kontinuerlig rundt i nota. Stegvis senkes og heves en børsterigg fra overflaten helt ned til bunnen av merden. Det er den mest effektive måten å forebygge fiskehelse- og miljøproblemer i oppdrettsanleggene. All kommunikasjon bygger derfor opp om begrepet «Alltid ren not». Tone-of-voice er bevisst saklig og informativ.

Aqua Nor annonse, helside i Kyst.

I den nye HALO logoen bruker vi O-en som symbol, en merd sett ovenfra, der prikken på venstre siden i O-en forestiller roboten på sin vei rundt. Vi har lagt vekt på å gjenta og forsterke den runde formen både i logo, logoskrifttype og visuelle støtteelementer, for å gjøre identiteten mer menneskelig og tilgjengelig. Samtidig forenklet vi logoen til Aqua Robotics ved å fjerne det gamle symbolet og foredle typografien. Når disse står sammen, spiller HALO tydelig hovedrollen.

Fargevalget spiller på havet, teknologien og synlighet. Det er en tidsriktig palett som gir en tydelig egenart og oser trygghet, kvalitet og innovasjon. Skriftvalget, en stram grotesk skrift, er industriell og forretningsmessig. I sum framstår HALO som en riktig og sikker investering.

Nye nettsider.

Glødefisk har laget nye nettsider med et sterkt fokus på innhold. Vi har designet messestand og laget både brosjyrer, annonser, bildekor, bekledning og en rekke andre markedsføringsvirkemidler.

Den nye identiteten bygger opp om hvordan Aqua Robotics, sammen med aktørene i oppdrettsnæringen, skal gjøre norsk havbruk enda bedre for fisken, miljøet og oppdretterne. Og resultatene har ikke latt vente på seg.


Kontakt oss

Atle Jerstad

Daglig gløder, rådgiver
og tekstforfatter

951 79 394
atle@glodefisk.no

Synnøve
Goldfine

Rådgiver og prosjektleder

418 52 507
synnove@glodefisk.no

Fredrik Fjermestad

Digital markedsfører

464 45 900
fredrik@glodefisk.no

Steven
Goldfine

Art director og
grafisk designer

916 38 451
steven@glodefisk.no

Katrine H.
Fredriksen

Art director og
grafisk designer

412 14 537
katrine@glodefisk.no


Besøk oss

Solberg-bygget
Torggata 2
4340 Bryne


Glodefisk