Bryne Rør: Kunsten å snakke med kundene, ikke til.
Etter mange år i kjede var det igjen på tide å stå på egne bein. Ny logo, ny identitet og ny giv.
Med en posisjon som Jærens ledende rørlegger og hjerte for lokalmiljøet har Bryne Rør blitt selvstendige igjen. Sammen med kunden utviklet Glødefisk en merkevareplatform som gir tydelige føringer om hvordan Bryne Rør ønsker å framstå og bli oppfattet framover. Oppgaven videre ble å utvikle en identitet som var jordnær, direkte, fokusert og moderne. Bryne Rør skal være dus med kundene. De snakker ikke til kundene, de snakker med dem.
Den nye visuelle identiteten er enkel. Den bygger på en filosofi om det runde. Rør er runde og det er også mye annet rørleggeren driver med. Sirkelen symboliserer enhet, balanse, solidaritet og uendelighet. Den runde formen er inviterende, trygg og menneskelig. Og Bryne Rør ønsker å være runde i kantene.
Logoen er basert på en skrifttype som er tegnet fra bunnen av. Basert på nettopp sirkelen som grunnform. Liten forbokstav i logo er et bevisst valg. Det senker terskelen for mottakeren av kommunikasjonen. Den forsterker følelsen av å være på lag. For å skape særpreg og forsterke assosiasjonen til rør er ryggen i b-en i logoen bøyd bakover. Den samme b-en, satt i en sirkel, blir også et godt og særpreget symbol til bruk som ikon, profilbilder, dekorelement m.m.
Visuelt skaper vi stemninger. Ekte, trygt og oppløftende. Bryne Rør-ansatte i bilder viser at de er på, engasjerte og til stede for kunden. Teknologiløsninger og produkter som vises ser proffe, ryddige og tiltalende ut. Tone-of-voice er direkte, rett fram og skikkelig. Vi dramatiserer ikke bort poengene. Vi prøver ikke å være noe vi ikke er. Vi snakker som sagt med kundene, ikke til dem.
Det er mye en rebranding som dette innebærer av endringer. Alt med logo på må byttes ut. Med vår digitale BrandGuide har vi jobbet oss gjennom listen og dokumentert alt i det digitale oppslagsverket. Fra bildekor på over 10 forskjellige biltyper, arbeidsklær til både de på byggeplassen og de på kontoret, til skilting inne og ute, bannere, kulepenner, stempel, solbriller, drikkeflasker, verktøymerking, notatblokker, diverse maler m.m.
Nye nettsider ble utviklet og fylt med nytt og originalt innhold og nye bilder av folk og biler uniformert i det nye. Arenareklame ble byttet ut med ny i riktig drakt. Da støvet hadde lagt seg opplevde omverden et nytt og revitalisert Bryne Rør. En framoverlent og moderne håndverkerbedrift med 59 års erfaring og historie som gir godt med trygghet. En lokal aktør som bryr seg om, og er på talefot med, markedet sitt.
Kontakt oss