EIENDOMSMEGLER 1: Lokalkampanje med spredning.
Med meglerne i front, var oppgaven til Glødefisk å utvikle en kampanje som skilte EiendomsMegler 1 ut fra alle de andre meglerfirmaene.
Lokalkunnskap er helt sentralt og nødvendig for en eiendomsmegler. Alt fra verdivurderingen av et salgsobjekt til salget, beror på hva megleren kan om lokale forhold og infrastruktur. Dette er en av styrkene til EiendomsMegler 1.
“Me kan Jæren” ble budskapet og slagordet i en annonsekampanje med glimt i øyet. Meglerne fikk by på seg selv, samtidig som de inngikk i dramatiseringer av budskapet. Siden dramatiseringene var knyttet til lokalkunnskap, var det også mulig å lage uendelig mange varianter over tid.
Etter at de første annonsene ble kjørt på Jæren, ønsket EiendomsMegler 1 å bruke det samme kampanjekonseptet flere steder. I Stavanger, Sandnes, Bergen og etter hvert Kristiansand. Glødefisk gikk i dialog med de lokale kontorene og utviklet tilsvarende kampanjer for alle sammen.
Alle med sin lokale vri på dramatiseringene. Alle med sine lokale meglere. Alle med en lokal variant av slagordet. Alle med samme glimt i øyet. Alle skilte seg ut i sitt lokale marked.
Kampanjen omfattet etter hvert flere kanaler og flere virkemidler. Print annonsene ble konvertert til programmatiske annonser i digitale medier som Schibsted, Amedia og Facebook, kinoreklame og skjermer på meglerkontorene.
Kampanjekonseptet har forsterket EiendomsMegler 1 sin posisjon som den som virkelig kan sitt lokale området. Mange av meglerne vi har snakket med, mener at dette er de beste annonsene de har hatt. Nærmere 50 ulike annonsetemaer vitner om at dette er en kommunikasjonsgrunnmur det enkelt kan bygges videre på.
Kontakt oss