EIENDOMSMEGLER 1: Lokalkampanje med spredning.

Med meglerne i front, var oppgaven til Glødefisk å utvikle en kampanje som skilte EiendomsMegler 1 ut fra alle de andre meglerfirmaene.

Eiendoms Megler 1 – Me kan Jæren paraply

Lokalkunnskap er helt sentralt og nødvendig for en eiendomsmegler. Alt fra verdivurderingen av et salgsobjekt til salget, beror på hva megleren kan om lokale forhold og infrastruktur. Dette er en av styrkene til EiendomsMegler 1.

Eiendoms Megler 1 – Me kan Jæren kniv & gaffel
Eiendoms Megler 1 – Me kan Jæren golf

“Me kan Jæren” ble budskapet og slagordet i en annonsekampanje med glimt i øyet. Meglerne fikk by på seg selv, samtidig som de inngikk i dramatiseringer av budskapet. Siden dramatiseringene var knyttet til lokalkunnskap, var det også mulig å lage uendelig mange varianter over tid.

Etter at de første annonsene ble kjørt på Jæren, ønsket EiendomsMegler 1 å bruke det samme kampanjekonseptet flere steder. I Stavanger, Sandnes, Bergen og etter hvert Kristiansand. Glødefisk gikk i dialog med de lokale kontorene og utviklet tilsvarende kampanjer for alle sammen.

Eiendoms Megler 1 – Vi kan Bergen Vespa
Eiendoms Megler 1 – Vi kan Bergen cello

Alle med sin lokale vri på dramatiseringene. Alle med sine lokale meglere. Alle med en lokal variant av slagordet. Alle med samme glimt i øyet. Alle skilte seg ut i sitt lokale marked.

Eiendoms Megler 1 – Vi kan Bergen skøyter
Eiendoms Megler 1 – Vi kan Kristiansand åre
Eiendoms Megler 1 – Vi kan Stavanger bussholdeplass
Eiendoms Megler 1 – Vi kan Kristiansand surfebrett
Eiendoms Megler 1 – Vi kan Sandnes rifle
Eiendoms Megler 1 – Vi kan Kristiansand sykkel
Eiendoms Megler 1 – Vi kan Stavanger baderinger
Eiendoms Megler 1 – Vi kan Stavanger mikrofon

Kampanjen omfattet etter hvert flere kanaler og flere virkemidler. Print annonsene ble konvertert til programmatiske annonser i digitale medier som Schibsted, Amedia og Facebook, kinoreklame og skjermer på meglerkontorene.

Kampanjekonseptet har forsterket EiendomsMegler 1 sin posisjon som den som virkelig kan sitt lokale området. Mange av meglerne vi har snakket med, mener at dette er de beste annonsene de har hatt. Nærmere 50 ulike annonsetemaer vitner om at dette er en kommunikasjonsgrunnmur det enkelt kan bygges videre på.


Kontakt oss

Atle Jerstad

Daglig gløder, rådgiver
og tekstforfatter

951 79 394
atle@glodefisk.no

Synnøve
Goldfine

Rådgiver og prosjektleder

418 52 507
synnove@glodefisk.no

Steven
Goldfine

Art director og
grafisk designer

916 38 451
steven@glodefisk.no

Katrine H.
Fredriksen

Art director og
grafisk designer

412 14 537
katrine@glodefisk.no


Besøk oss

Solberg-bygget
Torggata 2
4340 Bryne

Glødefisk – Solbergbygget, Torggata 2, 4340 Bryne

Glodefisk