SOLA BOBIL: Mer synlig, mer tilstede, mer personlig og mer nyttig.
For å opprettholde posisjonen som markedsleder lokalt og Norges beste bobilsenter nasjonalt, utfordret Sola Bobil Glødefisk til å lage et nytt kommunikasjons-konsept.
Sola Bobil har alltid fokusert på opplevelser og bobilen som en mulighetsskaper. I «Bare reis» konseptet bygger vi videre på dette ved å løfte fram selve reisen og snakke til hjertet.
Reiseklar med Torgeir og Kjartan: 14 videoer med tips og triks til bobillivet.
Kommunikasjonsmålet var å bli mer synlige og skape oppmerksomhet for å lede nye og eksisterende kunder inn på nettsiden og i butikken. Videre skulle vi øke og forsterke kunnskap om, og kjennskap til, Sola Bobil og hva de leverer av produkter og tjenester fra A til Å.
Det ble utviklet en fargepalett med farger hentet fra ulike landskap og natur, som en bobil beveger seg gjennom på en reise. Fra fjord og fjære til fjell og vidde, med innslag av grønne åser og blå himmel.
Vignetter ble designet i en ny og glad skrifttype med forskjellige relevante reise-budskap. «Bare reis!», «Reiseklar? Bare reis!», «Ferieklare bobiler!» med flere. I tillegg ble det etablert prinsipper og maler for prispunkter og andre nyttige elementer.
Konseptet ble tatt ut i ulike inbound-tiltak som nyhetsbrev, bloggartikler på nettsiden samt en rekke filmer til bruk på både nettsiden og i sosiale medier. Disse inneholder tips, inspirasjon og praktiske råd, i tillegg til produkter og tjenester.
Annonsering på Meta
Det ble utarbeidet push-tiltak som annonsering på Google Ads Search, Google Display, Meta (både Facebook og Instagram) samt programmatiske digitalannonser, printannonser og avisinnstikk i markedsføringskanalene til Schibsted Media og Amedia. Nettsiden ble samtidig redesignet, i tråd med det nye konseptet.
Innstikk Stavanger Aftenblad.
Nytt nettdesign
Det nye kommunikasjonskonseptet, samt mer konsentrert annonsering i perioder, har bidratt til at kundene oppfatter Sola Bobil som mer aktiv og synlig. Blant annet, har filmene i serien «Reiseklar med Torgeir og Kjartan», skapt en mer personlig og engasjerende relasjon til kundene. Ikke minst til eksisterende kunder som stadig kommer tilbake for å handle mer.
Kontakt oss