ALLOYANCE

En allianse med internasjonal identitet

Da¬†17 avanserte mekaniske bedrifter p√• J√¶ren inngikk samarbeid¬†for √• kunne tilby st√łrre slagkraft og tjenester i nye markeder i inn‚Äď og utland, ble Gl√łdefisk koplet inn for √• finne navn, designuttrykk og kommunikasjonskonsept.

En allianse (engelsk: alliance) av bedrifter som hovedsaklig arbeider med metall, kan gjerne kalles en legering (engelsk: alloy) og da kom vi fram til det treffende navnet Alloyance. At Alloyance er norsk er et kvalitetsstempel. Derfor bygger logoen p√• norsk tilh√łrighet. Samtidig er den stram og “corporate” for gi tyngde¬†og troverdighet.

Kommunikasjonen for√łvrig bygger p√• den kompetansen og kapasiteten¬†bedriftene har opparbeidet ved¬†√• levere til oljeindustrien p√• norsk sokkel gjennom mange √•r. Den visuelle ryggraden er de store, duse og vakre bildene. Alt henger sammen og alt trekker i samme retning. Et godt samarbeid. En god allianse.

Gl√łdefisk