Rygg Maskin

Intern kommunikasjon kan gi en bedre bedriftskultur som gjør markedstilbudet bedre.

Det er lett å glemme en viktig målgruppe, nemlig egne ansatte. Rygg maskin har tatt sine ansatte på alvor. De har skjønt at det ikke nytter med verdier, visjoner og leveregler hvis bedriften ikke makter å kommunisere dem på en tydelig og lettfattelig måte. Å bygge bedriftskultur kan være like viktig som å bygge et sterkt merke. Bedriftskulturen påvirker markedstilbudet, som jo er det bedriften lever av.

Glødefisk har laget to bøker for Rygg maskin. Ryggmargen, en innføring for de ansatte i den bedriftskulturen Rygg maskin ønsker å bygge, og Personalhåndboka. Begge med et glimt i øye og enkle eksempler. Bøker finner ikke så lett veien til søppeldunken og når de ansatte i tillegg blir belønnet for å lese dem, i form av ispedd underholdning, virker de også.

I tillegg har Glødefisk i flere år levert Rygg magasinet, et internblad som også finner veien ut til kunder. En god blanding av matnyttig informasjon om prosjekter, oppbygging av ansatte og belysning av utfordringer. I tillegg brukes magasinet til intern markedsføring, med blant annet HMS-kampanjer.

Suksess begynner som regel med et godt fundament.