Rygg Maskin

Alt det gode kommer innenfra.

Det er lett å glemme en viktig målgruppe, nemlig egne ansatte. Rygg maskin har tatt sine ansatte på alvor. De har skjønt at det ikke nytter med verdier, visjoner og leveregler hvis bedriften ikke makter å kommunisere dem på en tydelig og lettfattelig måte. Å bygge bedriftskultur kan være like viktig som å bygge et sterkt merke. Bedriftskulturen påvirker markedstilbudet, som jo er det bedriften lever av.

Glødefisk har laget to bøker for Rygg maskin. Ryggmargen, en innføring for de ansatte i den bedriftskulturen Rygg maskin ønsker å bygge, og Personalhåndboka. Begge med et glimt i øye og enkle eksempler. Bøker som  ikke så lett finner veien til søppeldunken. Når de ansatte i tillegg blir belønnet for å lese dem, i form av ispedd underholdning, virker de også.

I tillegg har Glødefisk i flere år levert Rygg magasinet, et internblad som også finner veien ut til kunder. En god blanding av matnyttig informasjon om prosjekter, klapp på skulderen til ansatte og belysning av utfordringer. I tillegg brukes magasinet til intern markedsføring, med blant annet HMS-kampanjer.

Glødefisk